Sunday, May 3, 2009

Takziah buat sahabat GenX PS

Pada 1 mei 2009, dalam lebih kurang jam 2 - 3 pagi, seorang rakan kita Putera Satria, telah mengalami kemalangan jalan raya di jelatek selepas menghadiri TT Pendaftaran dan Pembayaran Jeram Toi.

Beliau telah dikejarkan ke hospital kuala lumpur dan berada dalam keadaan baik.

Kemalangan tersebut telah melibatkan 3 buah kereta (wira gsr ps, celica dan iswara). kemalangan telah menyebabkan 2 kematian (isteri dan anak kepada pemandu iswara)....


Mrezza, archmaster, arechong, isz satria, zulz, as zol, wan satria, akish, lobo, upai, peon dan beberapa lagi ahli procc telah bertungkus lumus membantu dari segi tenaga dan sokongan moral.


buat keluarga putera satria, dan tunang ps (sweetie_gurl) kami mengucapkan takziah atas kemalangan ini...





kereta putera satria.. dikhabarkan total lost...









tiang ni dilanggar oleh celica



toyata celica




iswara

kronologi kejadian

oleh akish
Ni yg ak n diniey sendirik tengok..
sbb kete ak betol2 blakunk kete mie..

celica ngan kete mie mmg nak kejar traffic light ijau tym tuh..
sbb ak pon same gak nak kejar traffic light tgh ijau..

sebelum mie lepas traffic lite tuh, ak da nampak KERETA lain dari arah ampang nk membelok ke kanan menuju ke AU3 (kalu tak silap name tempat la)..
ak cakap kat diniey "eh, pesal kete tu selambe jek langgar traffic lite merah, lane kite ijau kot".
tym tu ak siap gelak sbb baru je pas melepak sambil cte2 pasal org langgar traffic lite merah..

ak mmg pasan ade kete len (Iswara) blakunk kete yg da slamat melepasi lampu isyarat tuh..
serius ak bajet die berhenti sbb da nmpak lane kiteorg ijau traffic lite nye..
kete2 len pon ngah turun bukit kan..
takkan nk expect drive 10 kmj lak..

ak mmg baru je nk tekan minyak kuat g nk pecot kejar traffic lite, tbe2 yg ak bley dengar bunyi berdentum (kebetulan ak bukak tingkap nk jimat myk) n nampak kete2 tuh berlanggar..

ak statik jap kat traffic lite tu sampai diniey tengking ak suh park kete tempat yg slamat sbb tangan ak menggigil n sejuk hell sbb taw yg kene kat depan tu kawan sendirik..

ak kuar g tgk mie dr jauh smbil trus call ambulans..
ak rase kalu operator tu leh lempang ak da lame da die nk lempang sbb ak tergagap bercakap..
ayat tak terator..
byk kali die suh ak relaks..
otak ak blank jap..

ak mmg tak brani nk tgk mie sbb dari ak pengsan n org sebok usung ak, better deme setelkan mie dulu..
ak pon kutip la pape yg ade kat atas jalan tu sambil clear kan pape yg patot mane la taw barang2 mie tercicir..

yg ak jupe sticker proCC, botol2 ubat sape ntah..
ak kutip buh lam kotak..
naim jupe songkok n sticker2 mie..
lam 10 menet pehtu, pakcik2 pake ken pelekat pon ade yg turun tgk..
ramai gak yg benti..

mie pon deme kate di anta ke hkl..
maka deme menyarankan ak ke sana dulu..
jadik ak gerak la..
sampai kat sane tggu mie setel..

Alhamdulillah Mie selamat..

Ni je cte yg ak ingat..
ble ak da leh pk ngan waras n tenang..

ak pon nak gerak g tgk mie kat umah la ni..



Oleh M.Rezza

heheh aku pon nak citer gak
masa tu aku ngan budak2 ni lepak shell wangsa maju sembang2
mula2 sembang bab insuran kereta lepas tu pasal langgar trapik light merah

pas abis citer2 kitorang pon blah
masa mula blah semua slow je pasal ada road block
lepas je road blok aku tgk ps dah tarik oooo

aku pon tarik skali
bila smpai trapik lite setiawangsa aku slow ps tros laju ke depan
ngan budak2 yg lain
aku kene slow pasal org sblh da sound

dari jau aku nmpak trapik lite tu ijau
tetiba bebudak kat dpan ni pasang double signal
aku ingatkan kenapa

rupanya xcdent.
aku x baget budak kita
aku ke depan kan kereta sikit tgk keter ps dah tercampak ke laluan sebelah

masa tu dah x ingat ape dah berenti kereta kat ctu tros tuju kat ps
smpai kat ctu tgk ps xsedar
dok panggil2 still xsedar lama jugak lah br dia sedar
(seb baik aku dulu pertahanan awam hhehehe)

then bila dah sedr kitorang try kluarkan ps dari kereta
pasal masaa tu dia kaki dia sangkut kt dashboard
try bukak pintu xbleh pasal dah sangkut
pintu lain plak central lock
skali aku nampak naim buka baju pastu dia balu tangan dia pecahkan cermin tingkap tu
ala2 2fast2furious gitu

smapi lah ps dikeluarkan dan dihantar ke spital

apapon thanks pada rakan 2 yang hadir ke sana mlm tu walaupun ada yg da smpai uma

thank kat lobo upai zulz aszol is satria ariff arechong yl aku yl is satria yl wan satria ngan wan satria dan semua lagi yg bertungkus lumus masa kat sana
xlupa gak ada ahli baru kelab kita yg sama2 sudi tolong abg ps kite ni

apapon memang nampak kat cni warga procc sememangnya bersatu padu andai rakan2 ditimpa kesusahan

pada rakan yg xsempat aku col aku minta maaf aku cume ingat sape2 je yg ada dalam pala otak aku lalu aku col

k lah
berhati2 semasa memandu
perlahankan kenderaan semasa menghampiri trapik lite x kesah walau trapik lite masa tu ngah ijau

pakai tali pinggang keledar jgn lupa
seb baik masa tu ps pakai tali pinggang keledar kalu x mungkin lebih parah


Oleh Wan Satria

Salam Rakan2...
ape pun aku harap ko sabar mie..

thanx pada semua yg hadir bg membantu rakan kite..
aku xsangka...
masa semua nak bersurai dari shell tu..aku xgerak sekali coz nak beli air..
dan isz pun isi minyak..so aku kuar dari shell dgn isz...

sesampai nye aku dan isz dia trafik light tu aku 1st nampak kete naim...
aku igt dia yg xsident sbb seriusly aku xperasan langsung kete celica yg tersadai di tepi longkang & kete mie..sampai betul2 sebelah kete naim, naim jerit kearah aku & bg tahu mie teruk xsedar dan masih lagi tersepit...

aku ketar beb...terus aku park kete dan membantu rezza,naim utk kuar kn mie...
ape pun naim mmg hero...tgn dia cedera sbb nak pecah kn cermin mie...utk buka pintu...
mie masih tidak sedarkn diri...rezza berkali2 jerit kearah mie supaya mie sedar..
(mie xcaya dia tersepit...xleh blah betul...mmg dia xsedar masa tu)

aszol,upai,lobo,zulz datang kembali ketpt kejadian walau pun dah blk kerumah,
zulz sampai kn pakai suar tido...masa tu mmg masing2 panic...
aku mmg kejar kete mie dulu...sbb mie masih ader kat dalam...
huhuhuhu....

tgk pada keadaan tempat yg penuh dgn kaca dan gak part kete...mmg teruk kejadian pagi tu...
dengan tiang lampu dan juga papan iklan leh patah...kalau xde papan iklan tu aku rasa celica tu mesti masuk longkang...serius...

chuya yg dpt tahu terus amik syla kat sepang...giler ar...rakan2 procc..mmg ssh nak cari...
ape pun to mie dan semua rakan2...berhati2 dijalan raya...pandu dgn cermat...
igt org yg tersayang...

p/s: akish & peon...ko cepat2 buat report...pasti kn korang nye report tu sama...


1 comment: